fredag 21 februari 2014

Simträning med simtraning.se

Efter mycket jobb kommer mycket ledighet. Och vad passar bättre än ett litet träningsläger då?



Sagt och gjort. Tillsammans med D tog jag mig ner till Trelleborg för fyra dagar med simning i fokus.   Det är helt relevant att ställa sig frågan varför man åker från Stockholm till Trelleborg bara för att simma när hela Stockholm är fullt av både simhallar och simtränare... Dessvärre saknas den fenomenala Lotta Kellander och hon finns i Trelleborg.

Jag träffade Lotta första gången för lite drygt ett år sedan på Fuerteventura i samband med ett av Triathlonförbundets träningsläger. På kvällen den första dagen var det dags för första träningspasset och jag hoppade i bassängen på anvisad bana för "erfaren-gruppen" och ett pass fyllt av teknikövningar presenterades. Jag lider av fullständig teknik-panik och det blev inte bättre av att alla simmade övningarna så himla fort! Efter 30 minuters simning var jag fullständigt utpumpad och bestämde mig för att byta till "utvecklings-gruppen" i simningen. Och där fanns Lotta som pratade om ketchup, jesus, spårvagnar och spagetti och plötsligt försvann teknik-paniken=)


Det senaste året har jag simmat mycket mindre än tidigare och ändå går det fortare nu än det gjort på länge. Med en perfekt blandning av humor och seriositet pratar Lotta ett språk som jag förstår (att det dessutom är på skånska är ju bara en bonus) och hon kan förmedla vad jag behöver utveckla i min teknik för att gå framåt.


Fyra dagar 60 mil hemifrån är helt klart värt besväret när jag kan kliva upp ur bassängen och känna mig riktigt nöjd. Nu är jag hemma igen och har fått med mig många värdefulla tips för att kunna fortsätta på egen hand tills nästa gång jag får ha Lotta på kanten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar