söndag 9 mars 2014

Vårens första lung-öppnare: Bore Cup i Uppsala

Igår var det premiär på tävlingsbanan och ett ypperligt tillfälle att öppna lungorna ordentligt. Dagen till ära sken solen och sista deltävlingen i Bore Cup avgjordes med 7,5 km löpning just söder om Uppsala.

Träningen har flutit på bra de senaste veckorna och formen känns precis så bra som den ska kännas vid den här tiden på året. För att inte drabbas av en känsla av att jag måste vara i toppform på varenda tävling försöker jag tänka att jag ska träna på att tävla. Att tävla är fantastiskt roligt men kan också vara mentalt påfrestande om det alltid blir för viktigt att prestera. Igår gick det precis så fort som jag hade hoppats på, jag vann över mina demoner som talade till mig när jag blev trött och jag fick ett kvitto på att träningen ligger rätt.

Söndagen har firats med ett distanspass på cykel i skog och mark i sällskap med Daniel och Can. Jag måste säga att jag är djupt imponerad av Can som kört hela passet på en cool bud-cykel med landsvägsdäck, jag som tyckte det var svårt med mmountain bike på sina ställen...

Äntligen har det blivit så varmt att jag kunde plocka fram lite vanliga cykelkläder! På vintern cyklar jag mest runt och ser ut som en gös med konstiga färgkombinationer på temat "man tager vad man haver".

Våren är bättre: Snygg=snabb :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar