onsdag 16 juli 2014

Huvudet vs. Kroppen

Ibland pågår det fullt krig mellan huvud och kropp! Det är inte alltid av samma anledning, men tröttheten är oftast inblandad. I Motala för ett par veckor sedan handlade kriget om energibrist och kyla. Med känselbortfall i fötter och händer blir kroppen lite lätt gnällig och efter ett par mils löpning tyckte musklerna att de fått för lite socker, vilket leder till mer gnäll. Men huvudet vann och jag gjorde mitt absolut yttersta. 

I Uppsala för en månad sedan var det en allmän matthet som fick kroppen att skrika. Tänk att en mil kan kännas så långt!? Tyvärr vann nog kroppen den gången, huvudet orkade inte riktigt hålla modet uppe och resultatet blev därefter. Trots misären fanns det små glädjeämnen längs vägen med en sambo som supportar föredömligt! Att bli innerligt påhejad av en syster från St Lars katolska kyrka var ett av de minnen som satte sig starkast från dagen och roligast av allt är nog att en Uppsala-fotograf lyckades fånga ögonblicket på bild=) Oväntat!

Foto: Gunnar Mattsson, Uppsala

Förra helgen vann faktiskt huvudet! Det var SM på olympisk distans i Västerås och jag hade kul hela vägen. Löpningen var som vanligt tung (varför är det så svårt att springa fort på tävling?) men jag höll huvudet högt och fick till en klart godkänd löpning. Det räckte till en 5e plats och jag blev slagen av 4 grymma tjejer som verkligen förtjänar topplaceringar. Och tack Eva Nyström för att jag får sitta på ditt hjul=)

Foto: Joachim Willén

På söndag är det dags för tredje deltävlingen i Danske Invest Triathlon Series. Det blir en road-trip till Umeå och det ska bli riktigt trevligt att se en ny stad. Tyvärr att det väldigt få anmälda i damklassen men jag ska ta med mig huvudet och se till att göra ett bra lopp ändå. De få som är anmälda är i alla fall riktigt vassa! Tävling är bästa träningen och det spelar egentligen ingen roll vilken placering det blir - så länge jag gör mitt bästa.


2 kommentarer:

  1. Varsågod!
    Men nästa gång kan du väl vänta på mig på simningen!?
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntade ju i Malmö, men då väntade ju inte du på mig sen ;)

      Radera