tisdag 7 april 2015

Ett stänk av proffsliv

Nu är det slut, mitt tillfälliga proffsliv! Jag hade lite för mycket ledighet att ta ut (ännu en av fördelarna med mitt jobb) och i mars hade vi lite av en verksamhetssvacka på jobbet så jag passade på att vara ledig. Och vad gör man när man är ledig en hel månad?

Åker till Sydafrika såklart!

Nice view! Och trötta ben...




Som så många andra atleter styrde vi kosan mot Stellenbosch som bjuder på en av Sydafrikas bästa träningsförutsättningar. Här finns vackra omgivningar att cykla i, fantastiska berg att springa i och en riktigt bra träningsanläggning med gym, två simbassänger och en tartanbana. Nackdelarna med Sydafrika (som om det fanns några...) är väl den långa restiden och förhållandevis dyra flygbiljetten. Fördelarna å andra sidan är oändliga. Eftersom jag fortfarande är i nyförälskelse-fasen ska jag inte vräka på allt för mycket men jag tycker att landet har allt jag kan önska. Förutom tränings-förutsättnignarna så är även klimatet fördelaktigt under vår försäsong vilket gör träningen till en fröjd. Maten är billig och GOD, det mesta är billigt faktiskt. Upplevelser finns det gott om, allt från bungyjump och haj-dykning till vinprovning och lyxigt afternoon tea.

Med en dubblad träningsmängd och ett helt reducerat förvärvsarbete under en månad känns nu formen oförskämt god. När möjligheterna till återhämtning är så goda klarar kroppen av så mycket mer träning. Än en gång inser jag hur viktigt det är att vila. Efter en vecka med 15 timmar och obegränsade möjligheter till återhämtning är jag inte mer trött än efter en 8-timmarsvecka hemma. Magiskt!

Nu gäller det bara att bibehålla formen trots att vardagen är tillbaka och det är dags att gå till jobbet. Träna, äta, jobba, träna, äta, sova!

Punka-fest är bara förnamnet!

Punkar man får man passa sig för babianerna! 
Startinstruktioner från en av Sydafrikas bästa simtränare.
Jag är inte så jädrans bra på det där med starter...
Hoppas att det inte blir så många ponton-starter i sommar.

Tack Cissi för tipset om dammen att simma OW i :) 

Grym löpning!

Underbar utsikt för lunch och vinprovning med familjen Kruger
Gott sällskap av Daniel och Lennart på cykeln

Nelson Mandela

Sjösjuuuk!

Men så värt det när man får se dessa fantastiska djur!


Safari när den är som bäst!

Vackert, vackrare, oryxantilop



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar